středa 24. června 2015

Mladá a blbá...

Dnes jen krátké zamyšlení a sebereflexe....
jak je člověk někdy mladej a blbej.

Dům, ve kterém bydlíme, jsem zdědila po mamince, která umřela bohužel velmi brzy ve 36 letech.
Ale k naší babičce, která na chalupě bydlela, jsme jezdili pořád.
Když umřela v požehnaném věku i ona, začala jsem se hrabat v hlíně, zasadila první růže...
jedna už zplaněla....asi toho hodně pamatujeme :-)))).
Babiččiny staré pivoňky mi jaksi nešly pod nos. Kvetly krátce, byli v nich černí broučci a já nevím co ještě jsem proti nim měla.
Sejmula jsem je nemilosrdně sekačkou a tak to dělalala spoustu let.

Asi před třemi roky mi hlavou bleskla myšlenka...co to je za vytrvalou rostlinu, která snáší tohle zacházení a neustále raší a raší z půdy ven.
Vykopla jsem ji rýčem a zasadila na hrozné (provizorní) místo.
Na severním rohu domu, kde je sucho, vítr, jílovitá a kamenitá půda.

A letos se mi za tohle zacházení odměnila.

Stydím se.

 


Nádherně vykvetla.

Kdybych si chtěla vymyslet krásnější barvu...nevymyslím.

Kdybych si chtěla koupit tento pudrový odstín...asi neseženu.





O prázdninách mám plán začít se záhonem kolem plotu a pivoňka dostane VIP fleka.
Z úcty k její vytrvalosti, nezdolnosti a kráse.

A v první řadě taky jako vzpomínku na babičku...měla stejné vlastnosti.


Zítra jde náš Pája naposledy do 2.třídy...pro vysvědčení.
Kafe z Tchiba pro pančelku a dvě družinářky nachystáno vedle složky,
tak jen ráno vykročit pravou nohou a začínají PRÁZDNINY!
 Dětem.
 Rodičům začínají starosti ...jak ratolesti zabavit a pohlídat :-).

Vaše Slávka



5 komentářů:

  1. Nádhernej příběh pivoněk! To miluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se tady růžolím jako ta pivoňka :-). Díky moc. Pochvala od příběhové profesionálky...to budu jednou vyprávět vnoučatům :-)))).

      Vymazat
  2. Připadám si jak ta pivoňka... pořád mě někdo seká, ničí a já se nedám:-P A třeba po přestěhování taky rozkvetu:-) Krásné prázdniny celé rodině.

    OdpovědětVymazat

Milý čtenáři,
předem děkuji za Váš vzkaz a přeji hezký den.
Slávka

P.S. I dobrou noc :-) .