neděle 31. května 2015

Den v kamenolomu...

Docela jsem se těšila...na den otevřených dveří v blízkém kamenolomu v Jakubčovicích nad Odrou.
Počítala jsem s nějakou expozicí, pár stolečky se šutry, nějaký vysloužilý děda a jeho 15minutový výklad....
Ale to jsem se spletla! Naštěstí. Akce to byla spíše ohromující...a mega. 
Vysloužilý děda nikde, jen zapálení zaměstnanci, skvělá organizace...
Od rozdávání přileb, reflexních vest, které si děti mohly nechat jako dárek, až po dopravu po rozlehlém lomu i zasvěcený výklad pořádnými chlapíky u všech stanovišť.
Dokonce i stánek s pivem, kávou, grilovaným masem a párkem byl.

 Začátek i konec prohlídky. O konec jsme sice přišli..



 Houfování účastníků do autobusu,


který nás vyvezl nahoru.


Uááá, jsme tady.


Skály byly opravdu famózní a docela překvapující, to převýšení je tak velké, že když jedete kolem, vůbec nemáte tušení, že je kamenolom tak velký.
A jak říkal průvodce...největší v Evropě.


Auta vypadaly jako dětské angličáky...z dálky...
Veškeré technické vybavení kamenolomu je na nejvyšší úrovni, nic lepšího a modernějšího v oboru na světě prý není.




Zblízka byla autíčka trošku větší :-)))))


Super bylo, že auta sice stály x milónů...eur.., ale děti si mohly přesto všechno vyzkoušet,
všude vlézt a zeptat se strejdů na cokoli. 
A troubit co hrdlo ráčí. Spíš uši :-).


Lžička :-))).





Přilba stále frajersky bokem...hlavně nic nevynechat.



Pája a knipl...


Vždyť říkám...z dálky... auta na pískoviště.
Zde přímo v akci. Nacouvat, naložit, vysypat a hurá do kopce....
My se vyvezli touto retro Avií.



Směrem k drtičce. Počasí už vystrkuje drápky, bouřka se blíží.


Angličák vysype náklad...


 ...do drtičky...a ta mele a mele...a dělá kravál....a práší.


 Ale takhle jako model vypadá docela neškodně a tiše...



Nastal čas vrátit se dolů, ale počasí nám nedovolilo dokončit akci a potupně jsme doběhli k autu v provazech deště. 
Nakonec, i to byl zážitek...kdy já naposledy běžela? :-))))








 ...a dovětek nakonec.
Součástí výkladu byla i zmínka, že kdyby se do naší D 47 použilo kamenivo z tohoto lomu (místo levnější strusky), nevlnila by se.
Škoda.

Mějte hezký týden, Slávka.

P.S. Ve středu jedu pro léto! (šortky, kraťasy...)


2 komentáře:

  1. Tý jo, parádní akce! To by Jenda asi nepřežil, ale mně by se tam moc líbilo. Těším se na podobné akce, už mi nějaká zajímavá akce moc chybí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem byla překvapená, co má jeden za humny a netuší...Zajímavých akcí bude, Marci! Moc se mi líbí, jak jsi napsala, že jedeš tam, kde Vás mají rádi. :-) Moc si zasloužíš, aby UŽ bylo líp!

      Jen mám takové toužebné šimrání kolem žaludku, aby si ti naši dva adeháďáci sedli. To by byl dárek přímo od Ježíška :-))).

      Vymazat

Milý čtenáři,
předem děkuji za Váš vzkaz a přeji hezký den.
Slávka

P.S. I dobrou noc :-) .